Group Admins

Oasis

Offentlig grupp aktiv för 1 vecka, 5 dagar sedan

Diskussion om bröderna Gallagher och Oasis.

Beady Eye – Här sker all diskussion angående Liams ”nya” band (1042 inlägg)

← Gruppforum   Group Forum Directory
  • Avatarbild Shejken sade för 1 år, 8 månader sedan:

Vad tycker ni om namnet?

Vad tror ni om skivan?
    När kommer den? Och framförallt, kommer den hålla?

Come with me to a place no eyes have ever seen / A world where all are free to sing out their dreams / Where angels play heart-shaped tambourines and the birds sing out the sweetest song you have ever seen
  • Avatarbild Art Vandelay sade för 1 år, 8 månader sedan:

Skit
    Skit
    Ingen aning
    Nej

• Avatarbild Oskar sade för 1 år, 8 månader sedan:

Diggar namnet !!
    Kan inte riktigt uttala mig om resten dock… har ingen aning ! Men jag hoppas det blir bra.

Fan vad neggo du var då Art..

Jag tycker också namnet är skit.

Låter absurt och knappast någon utanför England som vet vad ‘beady’ betyder.

• Avatarbild EGGMAN sade för 1 år, 8 månader sedan:

Är väl inte så viktigt vad bandet heter. Alla kommer ju ändå bara tänka Oasis.
    Albumet kommer jag förmodligen tycka är jävligt bra eftersom att jag gillar Liams låtar. Bara hoppas att det blir något som fler än bara inbitna fans kan digga.
    Tycker att det borde släppa skivan samtidigt som Liams film. Bra sätt att få ut skivan på, lättare att nå en större publik.
    Jag tror absolut att skivan kommer hålla. Kan inte tänka mig att Andy och Gem vill vara med och släppa något skit. Tror även att Liam är riktigt sugen på att visa att han också kan skriva bra musik så det kommer lagts ner mycket tid och hjärta på skivan.
    Sen har Liam fått tillbaka lite mer mad fer it attityd senaste tiden vilket är något som jag hoppas man kan höra på skivan.

• Avatarbild erk1 sade för 1 år, 8 månader sedan:

Gillar inte namnet. Känns konstigt och klingar inget vidare tycker jag.

Jag hoppas såklart att albumet blir grymt och att Liam kan få ur sig låtar i klass med IOT, BOADC, Songbird osv. Vad jag tror är tyvärr en annan sak… Men jag är beredd på att bli besviken.

• Avatarbild Mortie sade för 1 år, 8 månader sedan:

Helt okej namn, men hade nog passat bättre som titel till en låt, än som ett bandnamn. Men helt okej alltså, men… vad betyder ”Beady” egentligen? Är inte jättesäker nämligen.

Liam själv har ju sagt att de vill ha ut den nästa sommar, för att den hade en somrig känsla. Och ja, det låter rimligt. Jag tippar på i slutet på April, dock. Säg 26 april. Sen om den håller, får vi se.. det kan bara tiden avvisa. Men nog tror jag att den kommer vara helt okej, minst. Jag tycker både Liam och Gem har skrivit bra låtar till Oasis överlag, så tror att de kan få till det riktigt bra. Andy har gjort en riktigt bra låt till Oasis i min mening, så honom har jag inte så stora förväntningar på. Men vem vet. Längtar alla fall riktigt mycket efter att få höra nån låt från plattan, och plattan i sig också såklart!

Love one another.
  • Avatarbild MadeOfStone sade för 1 år, 8 månader sedan:

Beady Eye = Lysande Öga ??

Oasis 2.0 hade dock varit betydligt coolare.

Beady kommer ju från bead och det betyder pärla/e. Som jag ser det betyder det ”Pärle-ögon” typ, kan ju även, likt MOfS säger betyda lysande likt pärlor, så typ ”Lysande Ögon”.

EDIT: kollade in UD nu och där betyder det något annat, dock tror jag inte vidare mycket på den förklaringen som står där då den blivit nedröstad rätt rejält.

Förövrigt intressant att Liam väljer en producent som arbetat med Simple Minds, hans absoluta hat-objekt.

• Avatarbild Listen up! sade för 1 år, 8 månader sedan:

Härligt att Jesus inte är med, bara det är ett steg i rätt riktning

• Avatarbild sade för 1 år, 8 månader sedan:

@shejken said:
    Jag tycker också namnet är skit.

Låter absurt och knappast någon utanför England som vet vad ‘beady’ betyder.

spelar väll ingen roll om man vet vad det betyder eller inte, mando diao tex betyder inte ett skit. tycker beady låter fräckt, eye lite lamare.

• Avatarbild sade för 1 år, 8 månader sedan:

@shejken said:
    Förövrigt intressant att Liam väljer en producent som arbetat med Simple Minds, hans absoluta hat-objekt.

har också arbetat med Stones, the pogues och U2, det säger mer tycker jag.

• Avatarbild secret-friend sade för 1 år, 8 månader sedan:

Beady eye är även ett talesätt i England. Någon som får syn på något och väldigt gärna vill ha det, antingen genom att stjäla det eller fråga om man kan få det kan sägas ha ett beady eye.

• Avatarbild Art Vandelay sade för 1 år, 8 månader sedan:

Dessa tre herrar har ju mestadels producerat skit till Oasis så jag har svårt att se varför det skulle förändras nu.