Group Admins

Group Mods

Kommentera Oasisgeneration

Offentlig grupp aktiv för 3 veckor, 5 dagar sedan

Kommentarer och tankar om nya sidan

Vad tycker du om nya Oasisgeneration? (117 inlägg)

← Gruppforum   Group Forum Directory
  • Avatarbild Casta sade för 1 år, 10 månader sedan:

Vad är bra och vad kan förbättras?

Things pass.
  • Avatarbild Mortie sade för 1 år, 10 månader sedan:

Jag har inte kollat runt så jättemycket än, men det ser bra ut.
    En liten grej jag tänkte på dock. Vore det inte snyggare/lämpligare med den klassiska Oasis-loggan på bannern? DOYS-loggan må vara nyast, men den känns fel nu när Oasis inte är aktiva längre. Sen kanske även en ny bild som banner? Bara en första tanke som slog mig. Annars ser det fint ut som sagt. =)

Love one another.
  • Avatarbild McManus sade för 1 år, 10 månader sedan:

Jag är inledningsvis förvirrad. Men det brukar jag vara när nya saker lanseras så det hr blir säkert hur bra som helst. Ombyte fönöjer!

Pro Scania et Libertum
  • Avatarbild zander sade för 1 år, 10 månader sedan:

Det känns lite twitter över det hela, med ett stänk av Facebook.

Men jag är nöjd hittills.

I don’t wanna spend the rest of my days, running around. Chasing your shadow….
  • Avatarbild Johan sade för 1 år, 10 månader sedan:

@zander said:
    Det känns lite twitter över det hela, med ett stänk av Facebook.

Men jag är nöjd hittills.

då har vi lyckats :)

crap

Var det det som var tanken? benämningen på en idé är när man tar två redan kända uppfinningar och smäller ihop.

Alltså Twitter + FB = OG 3.0

@zander said:
    Var det det som var tanken? benämningen på en idé är när man tar två redan kända uppfinningar och smäller ihop.

Alltså Twitter + FB = OG 3.0

Benämningen är väl innovation? :)

Well well, var är ”gilla-knappen”

• Avatarbild 3d-rikard sade för 1 år, 10 månader sedan:

Det ser förvånansvärt fräscht ut. Brukar vara defensiv när det kommer till förändringar, men det här kan bli bra. Bara sidan blir snabb som blixten så kommer den göra succé. Tack crew!

A pop pop pop blow blow bubble gum
  • Avatarbild sade för 1 år, 10 månader sedan:

Extremt förvirrande. Hittar inte nånstans, känns det som. Men det är bara att ge det ett par veckor, sen sitter det…

• Avatarbild danne sade för 1 år, 10 månader sedan:

jag hittar och tycker det ser bra ut särskilt med de nya nyheterna

• Avatarbild Shejken sade för 1 år, 10 månader sedan:

Väldigt förvirrande. Men som Macca säger, ge det tid.

Come with me to a place no eyes have ever seen / A world where all are free to sing out their dreams / Where angels play heart-shaped tambourines and the birds sing out the sweetest song you have ever seen
  • Avatarbild Drillo sade för 1 år, 10 månader sedan:

Det kommer nog bli bra, snyggare plattform helt klart.

En sak jag är lite negativ med ”facebook/twitter” upplägget är att det hela är uppbyggt som att man ska skicka korta meddelanden till varandra hit och dit. Så som sociala medier fungerar. Jag hoppas att de längre diskussionerna som var bra (jodå, de fanns faktiskt) även ges uttryme här.

@drillo said:
    Det kommer nog bli bra, snyggare plattform helt klart.

En sak jag är lite negativ med ”facebook/twitter” upplägget är att det hela är uppbyggt som att man ska skicka korta meddelanden till varandra hit och dit. Så som sociala medier fungerar. Jag hoppas att de längre diskussionerna som var bra (jodå, de fanns faktiskt) även ges uttryme här.

Roligt att höra!
    Vilka korta meddelanden tänker du på? För det är ju just långa diskussioner och diskussionsforum som vi vill ha fokus på.

Går det att lägga in så att man ser vilka trådar som är lästa/olästa? Typ göra trådar som blivit uppdaterade sedan man var inne sist med fet text. Klickar in på trådar man redan läst hela tiden och det stör lite tycker jag