@maxboldnkull-sandin said:
Tror inte det är så dumt att Mona avgick, hon var inte rätt på S.
Det viktigaste för S i nuläget enligt mig är att först hitta en kompetent partiledare och sedan börja med att få tillbaka sina gamla röster. Jag tror att det är viktigt att S återgår till de traditionella gamla röda och slutar blanda sig in i ”mitten” för mycket. Jag tror man förlorar mycket på det, Sossarna är ett traditionellt rött parti och inget annat, ingen idé att börja flörta med borgarna, det vinner man inget på. Det är viktigt att de rödgröna blir mer enigt så man kan bygga vidare på det.
S lär svårt att hitta en kompetent ledare.. finns helt enkelt inget kompetent folk som fortfarande tror på S. Varför tror du att S skulle vinna på att söka sig åt vänster när väljarna rör sig mot höger? Det måste vara jobbigt för S att det inte längre på samma sätt finns färdigprogrammerad invandring att hämta ifrån röda stater samt att norrlänningarna dör av..
Sedan undrar jag starkt hur man 2010 efter de senaste fyra årens världshaveri och Sveriges förhållandevis stabila ekonomi kan tro att de röda hade varit ett bättre alternativ, är IT-bubblan redan glömd..